Betalingsreglement for Teie kirkes barnehage

Følgende betalingssatser gjelder fra 01.08.2022

Oppholdstid    Sats pr. mnd    Tillegg for mat    Pris pr. mnd
45 t/u               kr 3.000,-      kr 350,-     kr 3.350,-

Barnehagens eier fastsetter oppholdsavgift i samsvar med lov om barnehager, forskrift for foreldrebetaling i barnehager og barnehagens vedtekter.

1. Oppholdsavgiften reguleres i samsvar med Stortingets maksimalgrense for foreldrebetaling. Informasjon om endrede satser sendes foreldre/ foresatte

2. Det gis 30 % søsken moderasjon for 2. barn og 50 % moderasjon for øvrig barn. Søskenmoderasjon gjelder også når søsken har plass i forskjellige barnehager, eller SFO i kommunen. Foresatte som har barn i flere barnehager, må gi melding om det til barnehageadministrasjon i Færder kommune.

3. Etter forskrift til lov om barnehager kan betaling for kost skilles ut og komme i tillegg til oppholdsavgiften. Når betaling for kost kommer i tillegg, skal prisen settes til selvkost. Betaling for kost skal dekke servering av ett brødmåltid/varmmat pr dag og ett lite mellommåltid med frukt/grønnsaker på ettermiddagen, og drikke til øvrige måltider. Endringer i betalinger i kost kan justeres i tilknytning til budsjettbehandlingen. Regulering skjer med 3 måneders varsel.

4. Det betales et fast månedsbeløp for 11 måneder pr. barnehageår. Juli måned er betalingsfri. Terminbeløpet forfaller den 20.hver måned. Manglende betaling vil føre til at barnet mister plassen. Melding om tap av plass vil bli sendt etter 2.gangs purring. Melding om tap av plass vil bli sendt etter 2.gangs purring. Ved melding om tap av plass gis det 14 dagers frist til innbetaling av restanse eller inngåelse av betalingsavtale.

5. Det året barnet begynner i barnehagen betales det f.o.m. august måned. Ved barnehagestart før den 15. i måneden betales det for en hel måned.

6. Oppsigelse av plass til Teie kirkes barnehage skjer via Foresatteportalen for barnehager, skole og SFO på Færder kommune sine hjemmesider. Oppsigelse må skje med 3 måneders varsel. Ved oppsigelse innen den 15 løper oppholdsavgiften frem til den 15. i siste måned i oppsigelsestiden. Oppsigelse etter den 15. medfører betaling for hele siste måned i oppsigelsestiden. Ved oppsigelse etter 15.mars betales det likevel ut barnehageåret.

Når barnets foresatte er gift eller samboende er de begge forpliktet til å stå ansvarlig for oppholds-avgift eller innbetaling av eventuell restanse. Betalingsreglementet sendes foresatte i 2 eksemplarer når barnet begynner i barnehage. Misligholdelse eller uriktige opplysninger kan føre til at opprettholdelse av plass vil bli vurdert.